|
Streszczenie
Abstracts |
1. |
Karol Badyna |
|
Przejawy troski o polską sztukę sakralną od roku 1911 do chwili obecnej
Expressions of concern over the state of Polish sacral art from 1911 up to present day |
2. |
Michał Golański |
|
Zastosowanie drewna klejonego w konstrukcji na przykładach pawilonów narodowych Chile i Francji na wystawie światowej Expo 2015 w Mediolanie
Glued laminated timber as structural components of Chile and France national pavilions at the world exhibition Expo 2015 in Milan |
3. |
Kazimierz M. Łyszcz |
|
Projekty Lothara Schreyera jako przejaw sakralizacji formy plastycznej w Bauhausie okresu weimarskiego
The projects of Lothar Lchreyer as a sign of sacralisation plastic form in Bauhaus in weimar period |
4. |
Katarzyna Radecka |
|
Polska sztuka komemoratywna w miejscach pamięci związanych z II wojną światową. Funkcja a piękno – signum temporis
Polish commemorative art at memorial sites related to world war II. Function and beauty – signum temporis |
5. |
Natalia Szostak |
|
Współczesna praktyka artystyczna jako droga do doświadczania sacrum na wybranych przykładach z własnej twórczości
Contemporary art practice as a means to experiencing the sacred based on selected examples of own work |
6. |
Jerzy Tokajuk |
|
Delimitacja granic miasta i strefy podmiejskiej Białegostoku
Delimitation of borders of the city and suburban area of Bialystok |
7. |
Sławomir Wojtkiewicz |
|
Piera Della Francesca „Biczowanie Chrystusa” – malarskie doświadczenie sacrum. Między sztuką a nauką
Piero Della Francesca „The flagellation of Christ” – painting experience of sacrum; Among art and since |